Generace Z je známá tím, že se od svých předchůdců v lecčem liší. A výjimkou podle amerického časopisu Newsweek není ani oblast randění. Mladí lidé přestávají mít v oblibě seznamovací aplikace, které podle nich postrádají autentičnost a jsou příliš drahé. Místo toho se vracejí k tradičním způsobům seznamování.
Často se píše o tom, že Gen Z málo pije alkohol, nechodí do klubů a má méně sexu. Mladá generace se však liší v mnoha dalších ohledech a výjimkou není ani oblast seznamování a randění.
A online seznamky u téhle generace už nefrčí. Situace už došla tak daleko, že majitelé nejznámějších seznamovacích aplikací, jako je Bumble, musí propouštět své zaměstnance.
Jsou staromódní
Magazín Newsweek se proto zeptal odborníků, jaká je příčina současného trendu.
„Většina členů generace, která vyrostla na technologiích, ve skutečnosti nechce tyto technologie používat k hledání lásky, tu raději hledá staromódním způsobem,“ řekl Newsweeku moderátor podcastu Sex and Psychology Justin Lehmiller.
Seznamky jsou drahé
Lehmiller přitom poukázal i na další důvody, které mohou mladé k menšímu zájmu o seznamovací aplikace vést.
Bumble cuts ~350 employees as dating apps face a reckoning https://t.co/RXXlbS3sGm
— Kyle Wiggers (@Kyle_L_Wiggers) February 28, 2024
Jedním z nich je například jejich nevalná finanční situace, kvůli které si nemohou dovolit platit některé služby, neboť jsou pro ně příliš drahé.
Není to autentické
Gen Z navíc obecně touží po co nevětší autentičnosti. V případě online seznamek je však autenticita velmi těžko dosažitelná. „Generace Z je digitálně nejnatěšenější generací, ale to neznamená, že touží po úplném digitálním odpojení. Jsou posedlí myšlenkou autenticity,“ uvedla pro Newsweek americká influencerka Alexis Germany Foxová.
Podle Foxové mladé lidi už netáhnou aplikace, které lákají na přitažlivost na první pohled, a zároveň nemají zájem o nekonečné swipování. Seznamky se navíc v rychle se měnícím světě staly jaksi zastaralou záležitostí.
Nechtějí dlouhodobé vztahy
Influencerka také zmiňuje, že mladým lidem velmi vadí současné společenské normy randění, kvůli čemuž Gen Z klade také menší důraz na dlouhodobé cíle, co se týče životního partnerství.
Lehmiller k tomu dodává, že aktuální trend nemusí nutně znamenat konec seznamek. „Nemyslím si, že seznamovací aplikace v dohledné době zmizí, ale budou se muset vyvíjet, pokud chtějí přilákat víc mladých lidí,“ uvedl.