Katalogy cestovek a obrovské fronty u poboček cestovních agentur už jsou dávno minulostí. Zatímco většina lidí si zájezdy kupuje na internetu, Gen Z dává na své oblíbené influencery. Fenomén, který začal v zahraničí, si už našel své místo i na české scéně a mladí se svými idoly dokonce vyrážejí na cesty.
S Nikol na cestách, Letenky od Kuby, Sarah Horáková, ale i Kovy nebo Sharlota. Všichni se spojili s platformou Worldee a stali se průvodci na cestách do Skotska, na Madeiru, do Thajska, na Bali, Azory nebo Kostariku.
Worldee se tímto způsobem snaží oslovit mladší cílovku, využít popularitu influencerů, a přirozeně tak zájezdy co nejrychleji vyprodat.
Kámoš influencer
A funguje to. Influencer jako průvodce nepůsobí jen jako tvář kampaně, ale lidé ho na zájezdu skutečně poznají a přiblíží se mu.
S rostoucí popularitou dovolených s influencery se začínají objevovat i nové formáty cest. Někteří influenceři pořádají tematické pobyty jako wellness retreaty, tiché výšlapy do hor nebo zájezdy zaměřené na focení a tvorbu contentu.
Mají vysoké ceny
Ceny takových zájezdů ale samozřejmě bývají vyšší a influencři za to často schytávají kritiku. Madeira s Sharlotou vycházela podle ceníku Worldee na týden na více než 42 tisíc bez stravy, Srí Lanka s Tomášem Vejmolou na více než 46 tisíc bez stravy na týden a týdenní Skotsko s Kovym taktéž stálo téměř 50 tisíc korun bez stravy na týden.
Influencery si pro svou propagaci vybírají i tradiční cestovní kanceláře jako Čedok, BlueStyle, Canaria Travel, Fischer nebo Pelikán. V jejich pojetí ale nejde o společné cestování s fanoušky.
Influencery tyto tradiční cestovky posílají na místa, která chtějí zviditelnit. Může jít například o konkrétní hotel, destinaci nebo nový typ zájezdu. Influenceři tam tvoří obsah, sdílí zážitky, přidávají slevové kódy, a přirozeně tak propagují i značku dané cestovky.