Gen Z: Na první rande beru maximálně 1200,-

zdroj: Canva.com

Vzpomínáte si, kolik jste utratili na prvním rande? Podle průzkumu britského prodejce módy PrettyLittleThing mají mladí lidé pro první rande jasný finanční limit. Nechtějí utrácet z mnoha důvodů.

Nemají prý potřebu se předvádět, nechtějí investovat do nejistého výsledku či utratit hromadu peněz za schůzku s člověkem, o kterého nakonec nebudou mít zájem. To zní celkem logicky.

Nemá to být o penězích

Gen Z ani mileniálové nemusí být ze stavu svého konta při randění nijak zásadně nervózní. Pokud jdou s daným protějškem na rande poprvé, tak vlastně můžou být úplně v klidu.

 

Utrácet na první schůzce s nejasným výsledkem je totiž absolutní tabu. Podle průzkumu britského prodejce módy PrettyLittleThing totiž mladí na prvním rande nechtějí utratit víc než v přepočtu nějakých 1200 korun.

Raději zábavu než luxus

V průzkumu potvrdilo 60 procent Gen Z a neuvěřitelných 96 procent mileniálů, že jejich hranicí pro první rande je 40 liber, tedy oněch 1200 korun.

Posun k takovémuto skromnému randění a šetření je podle finanční expertky Traci Williamsové jasnou známkou toho, že mladší generace oslovují spíš zážitky než materiální věci. A nepotřebují na druhé dělat dojem, co všechno si mohou za své peníze dovolit.

Ušetřit se dá jednoduše

Mladí lidé už také vědí, jak na rande ušetřit. "Můžou uspořádat romantickou večeři pod hvězdami v krásném parku, která je vyjde levně, za to bude obrovským zážitkem,” potvrzuje Williamsová pro americký magazín Newsweek.

“Mají až nekonečno možností a vědí, že randění je běh na dlouhou trať. Nemusí proto kvůli každé první schůzce hned zbankrotovat,” dodává Williamsová.

A kdo teda platí?

V dnešní moderní společnosti se přístup k placení na prvním rande už trochu posunul. Přestože někteří stále preferují konvenční přístup, tedy že by rande měl zaplatit muž, pohled mladých na tuto věc je odlišný.

V průzkumu 43 procent respondentů uvedlo, že lidé s vyššími příjmy by měli platit na rande častěji. Zároveň se jim však líbí spravedlivý přístup, tedy že jednou platím já a na další schůzce, pokud tedy nějaká další bude, zase ty.

Levná rande jsou in

Vzhledem k tomu, že mladší generace už jsou zvyklé na randění přes seznamky, s čímž souvisí i ghostování, falešné identity a podobně, chtějí být tím pádem i opatrnější, co se financí týče.

Podle Joe Feminella, mileniála, který založil seznamovací aplikaci First Round's On Me, jsou i díky tomu čím dál tím populárnější levná rande, tedy káva, procházka nebo drink v parku. Při takovém rande se vyhnete tomu, že strávíte několik hodin a utratíte hromadu peněz za setkání s někým, o koho opravdu nemáte zájem.